Mijn ervaring met Veneta Plisségordijnen

Gepubliceerd: Bijgewerkt op

Net als velen van jullie besloot ik dit jaar het geld dat ik normaal gesproken aan vakanties uit zou geven in mijn huis te investeren. In onze slaapkamer hing er 20 jaar oude Luxaflex die echt aan vervanging toe was.

Na wat online onderzoek kwam ik uit op plisségordijnen. Deze waren niet alleen geheel verduisterend, ze hielden ook nog eens de warmte binnen in de winter en juist buiten in de zomer.

Nou dat klonk goed! Die wilde ik wel.

Uiteindelijk besloot ik bij Veneta plisségordijnen te bestellen, omdat ik eigenlijk alleen maar goede reviews over hen kon vinden.

Het bestelproces

Hier kan ik eigenlijk niks slechts over zeggen. Vooraf had ik om een online inmeting gevraagd, omdat mijn kozijnen schuin lopen. Via foto’s en een hoop heen en weer bellen durfde ik het dan toch aan de plisségordijnen te bestellen.

Na het – denk ik – 40 keer te hebben opgemeten. Maar je wilt gewoon zeker weten dat ze passen, niet?

Bestellen en betalen ging heel snel, toen kwam het wachten. Uiteindelijk duurde het 19 dagen voordat ze geleverd werden.

Ophangen

In eerste instantie verbaasden we ons over het formaat van de doos. Die hadden we namelijk veel groter verwacht…

Maar alles zat erin en we konden beginnen met het monteren.

Op de site hadden ze wat handige filmpjes en ook de handleiding die erbij zat was duidelijk.

En – wat voor mij het belangrijkste was – ze pasten! De maten waren goed, ondanks mijn schuine kozijnen. Binnen een half uurtje hadden wij de 2 plisségordijnen (ons raam was te breed voor 1) hangen.

Veneta Plisségordijnen review

Ze hangen nu een aantal maanden, tijd voor een review van mijn Veneta plisségordijnen. Eerst wat ik er goed aan vind.

Goed

Wat ik heel fijn vond was allereerst dat ze met je meedenken tijdens het bestellen. Ze hadden echt gelijk dat het zou passen en zo niet, dan kon je ze zonder kosten nogmaals bestellen in de juiste maat.

Ook de kwaliteit is over het algemeen goed. De bediening is soepel, zowel van boven naar beneden als van onder naar boven. En wat ik heel fijn vind, er komt geen straaltje licht doorheen. Mijn slaapkamer is echt hartstikke donker.

Van de zomer, toen het zo warm was, voelde je wel warmte maar leek het in de slaapkamer toch iets koeler te zijn. Daarbij hoor je ook minder geluid van buiten als je de ventilatieroosters dicht hebt + de plisségordijnen naar beneden.

Tot zover alles goed, maar er zijn ook dingen waar ik minder blij van word!

Minder goed

Nu we een paar maanden verder zijn, zijn er ook wat zaken die mij irriteren. Wat best zonde is als je je bedenkt dat ze niet goedkoop zijn.

Qua prijs-kwaliteit weet ik heel eerlijk niet of ik ze nogmaals hier zou bestellen. In totaal was ik ruim 400 euro kwijt en dat is een hoop geld.

Zeker als je je bedenkt dat de kleur/verf langzaam begint los te laten. Er zitten overal witte stippen in mijn plisségordijn die steeds groter lijken te worden. Voor iets wat zoveel geld kost had ik minder slijtage verwacht.

Nog iets wat mij enorm irriteert zijn de dopjes waarmee je de gordijnen bedient. Deze hebben een kindersluiting, die open klikt als een kind verstrikt raakt in de touwen. Een schitterend systeem, als ze niet zouden open klikken bij de minste aanraking. Dan moet je weer pielen om de touwtjes erin te krijgen. En na dit tientallen keren gedaan te hebben klikken ze inmiddels ook niet meer dicht…nogmaals €400 en een paar maanden verder..

Een laatste iets zijn de kleine gaatjes die erin zitten aan de zijkanten. Ook hiervan lijken er steeds meer te komen. Ze vallen ook enorm op, omdat er licht doorheen komt.

Qua kwaliteit ben ik er niet zo enorm blij mee momenteel.

Klantenservice

Eén van de redenen waarom ik bij Veneta bestelde was vanwege de garantie en de geprezen klantenservice.

Dus ik dacht, nou dan stuur ik ze even een mailtje met de vraag of de verf los hoort te laten en of er een oplossing was voor die dopjes.

Van het antwoord moest ik best lachen (eerder huilen), ik kreeg een video opgestuurd met hoe ik de touwtjes weer in de dopjes moest krijgen – daar ben ik inmiddels pro in dus dat was niet nodig, het irriteert me juist dat ze bij elke bediening open schieten – en bij de vraag over de verf die losliet vroegen ze of dat op mijn staaltje ook zo was…

Mijn plisségordijn heeft inmiddels overal witte stippen, als dat bij het staaltje zo was geweest had ik de gordijnen niet besteld.

Ondertussen ben ik nog bezig met de klantenservice dus to be continued, maar tot nu toe ben ik niet onder de indruk van hun service.

Eindoordeel

Het bestelproces is goed, ze helpen je echt bij het inmeten en het paste perfect. Ophangen ging razendsnel en is heel makkelijk. Ook de genoemde eigenschappen: houdt warmte binnen/buiten en gaat geluiden van buiten tegen die kloppen. Daarbij is mijn kamer echt hartstikke donker dus verduisteren doen ze.

De kwaliteit ben ik niet zo over te spreken, zeker voor dat geld. Laten we hopen dat de klantenservice het netjes oplost anders weet ik niet of ik er nog een keertje zou bestellen.

Mocht jij een andere ervaring hebben – of misschien wel dezelfde – deel het dan hieronder!

Update

Na een paar weken niks meer gehoord te hebben van de Veneta klantenservice was daar ineens een levering.

Een pakket met twee nieuwe plisségordijnen. Ditmaal wel in de kleur die ik besteld had. Dus er was denk ik sowieso iets al niet goed met de eerste levering die ik had gekregen.

Maar goed, inmiddels hangen ze en het ziet er strak uit. Ook de kindersluiting laat niet los als ik er alleen maar naar wijs. Dus misschien was mijn eerste set een maandagochtend product.

Ben ik tevreden over Veneta en kan ik het iedereen aanraden? Zeker. Had ik gewild dat ik gelijk een goede versie van het plisségordijn had gekregen in de kleur die ik wilde hebben? Ja. Maar ze hebben het netjes opgelost, waarvoor dank!