Update 5 april: Ik heb mijn geld terug woehoe!!! 🙂 Het heeft 3 weken geduurd maar het staat eindelijk op mijn rekening!
Als je dit leest dan is de kans groot dat je in hetzelfde schuitje zit. Je hebt een verblijf, hotel of ticket geboekt en die moet geannuleerd worden vanwege covid-19. Dat is precies mijn verhaal. Mijn boeking bij Expedia was voor een hotelovernachting in Disneyland Paris. Normaal gesproken boek ik altijd een hotel dat geannuleerd kan worden zonder kosten, behalve deze ene keer.
Zodra ik hoorde dat Disneyland Paris gesloten was ben ik Expedia gaan bellen. Hoewel Disneyland Paris alle hotelovernachtingen gratis zou vergoeden of verplaatsen was dat via de Expedia-app niet mogelijk. Nou dan bel ik ze toch even dacht ik heel naïef.
Uren heeft het mij gekost om eindelijk iemand bij Expedia aan de telefoon te krijgen. Nou dan is dat zo geregeld zou je denken. Maar ze wisten dus niks van de wijziging in boekingsvoorwaarden van Disney en ze moesten dat eerst uitzoeken.
Hoe het verder ging…
Hierna was het doodse stilte. Geen bericht meer van Expedia. Totdat op de dag dat ik eigenlijk aan zou komen mijn telefoon ging. Expedia belde mij….wow! Ze konden mijn boeking niet wijzigen, alleen annuleren. Dat was toen nog mijn grootste probleem.
Na ongeveer 40 min aan de telefoon te hebben gehangen met een Amerikaans nummer was daar dan eindelijk het verlossende woord, ik zou mijn geld terugkrijgen.
En inderdaad na het gesprek kreeg ik een mail dat mijn geld teruggestort was.
Eind goed al goed?
Je voelt ‘m misschien al aankomen maar dit is inmiddels 3 weken geleden en ik heb nog geen geld terug. En ik begin hem nu wel te knijpen.
Expedia is namelijk in Amerika gestopt met het uitbetalen van annuleringen. Ze geven alleen nog vouchers voor toekomstige boekingen. Je snapt, ik wil gewoon mijn geld terug.
Dus wat ga je dan doen. Op Twitter kijken. En dat staat vol met mensen die wachten op geld van dit bedrijf. Er stond één dame tussen die vol lof was over Expedia: ze kreeg haar geld terug. Ja blije mevrouw, dat zeiden ze tegen mij ook. Maar nu moet je het nog echt terug zien te krijgen.
Kortom, ik ben niet zo’n fan van Expedia. Maar als je kijkt bij de reviews van Booking.com is het niet veel beter. Alleen AirBnB schijnt nog een goede klantenservice te hebben. Bij de boekingspartijen is het om te huilen. Je kunt ze nauwelijks bereiken en van de geboden opties word je meestal niet blij.
Zit jij in eenzelfde situatie? Deel jouw verhaal dan hieronder!